دلار باز هم عامل پیشتازی بورس شد

به گزارش مجله سرگرمی، امروز بار دیگر قیمت سهم ها در بورس اوراق بهادار افزایشی شد و شاخص کل در آستانه تراز 147 هزار واحدی نهاده شد. فلزات اساسی و نفتی ها جزو گروه هایی بودند که با رشد فزاینده قیمت روبرو شدند.

دلار باز هم عامل پیشتازی بورس شد

به گزارش خبرنگاران، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 4764 واحد رشد کرد و به رقم 146 هزار و 998 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با 697 واحد رشد تا رقم 24 هزار و 134 واحد افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور نیز 5283 واحد رشد کرد و به رقم 157 هزار و 236 واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب 3973 و 7261 واحد افزایش یافت. فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس هر یک به ترتیب 451، 246، 229 واحد و 192 واحد به رشد شاخص های بازار یاری کردند.

امروز در گروه فلزات اساسی شاهد رشد اکثر نمادها به جز یک سهم بودیم. اکثر نمادها امروز با رشد بیش از سه درصد روبرو شدند و در برخی از نمادها همچون فولاد مبارکه اصفهان که جزو تاثیرگذارترین ها روی شاخص بود شاهد صف خرید بودیم.

همچنین در گروه کانه های فلزی اغلب سهم ها نزدیک به پنج درصد رشد قیمت از خود نشان دادند. در این گروه حدود 150 میلیون سهم به ارزش بیش از 68 میلیارد تومان مورد داد و ستد نهاده شد.

بانک ها و موسسات اعتباری نیز امروز یک دست رشد کردند هر چند که رشدشان مانند دیگر گروه ها به جز در سه نماد آنچنان فزاینده نبود. در عین حال در گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای شاهد رشد قیمت سرانجام تمام سهم ها بودیم.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز سهم ها اکثرا کمتر از دو درصد رشد کردند و در برخی از نمادها نیز شاهد کاهش قیمت سهم ها بودیم.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به 102 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 3.4 میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم 211 هزار و 79 واحدی رسید.

آیفکس نیز 43 واحد رشد کرد و به رقم 1686 واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار تا رقم 597 میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به بیش از 1.1 میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

علت افزایش قیمت سهم ها در این روزها رشد قیمت دلار است، چرا که بسیاری از شرکت ها در بورس، صادرات محور هستند و با افزایش قیمت انتظار می رود سود بیشتری را شناسایی کند.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2849

به "دلار باز هم عامل پیشتازی بورس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار باز هم عامل پیشتازی بورس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید