مراکز آموزش عالی کشور در حال تجمیع شدن است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی قوچان اظهارکرد: طبق آمار موجود در کشور 2 هزار و 856 دانشگاه، مرکز و واحد آموزش عالی وجود داشت که در حال حاضر به 2 هزار و 300 مرکز رسیده و این مراکز در حال تجمیع شدن است.

مراکز آموزش عالی کشور در حال تجمیع شدن است

وی اضافه نمود: در این راستا به دنبال افزایش کیفیت واحدهای دانشگاهی هستیم و دانشگاه های اصلی در استان ها باید به واحدهای کوچکتر برای افزایش کیفیت کمک نمایند. همچنین ایجاد دانشکده و دانشگاه برای وزارتخانه ها و سازمان های اجرایی ممنوع است و پژوهشکده های وابسته نیز مجاز به پذیرش دانشجو نیستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد:در راستای ماموریت گرا شدن دانشگاه ها باید برنامه 5 ساله هر واحد دانشگاهی به تصویب هیئت امنای آن مجموعه برسد که تاکنون بیشتر دانشگاههای کشور این مهم را به انجام رسانده اند.

غلامی گفت: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در برنامه وزارت علوم واقع شده است و ایجاد فرصت مطالعاتی برای استادان و دانش آموختگان مقطع دکترا در صنعت با وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توافق قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: به منظور حل مشکلات اجتماعی نیز همکاری وزارت علوم با وزارت کشور در حال اجرا است و انتها نامه های دانشجویی به سمت حل مشکلات اجتماعی راهنمایی می شوند تا برخی از گره ها با همکاری دانشگاهها باز گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علاوه بر این توافق نامه هایی نیز با سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نفت و صنایع دفاعی به امضاء رسیده تا از ظرفیت دانشگاهها برای پیشبرد اقدامات این نهادها استفاده گردد.

غلامی در ادامه با اشاره به بازنگری در برخی سرفصل ها و رشته های دانشگاهی توضیح داد: تاکنون چند صدعنوان درسی در وزارت علوم تغییر پیدا نموده و برخی دوره های دانشگاهی به دلیل عدم کاربردی بودن متوقف گردیده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1952

به "مراکز آموزش عالی کشور در حال تجمیع شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز آموزش عالی کشور در حال تجمیع شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید