رفتارهای مطالعاتی مطلوبی در استان همدان شکل گرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، همزمان با دومین روز از هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار پوستر بیست و ششمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کتابخانه میر هاشم میری پژوهشگر، ادیب و شاعر بنام نسل اول انقلاب اسلامی با حضور مسئولان استانی و مفاخر همدان رونمایی شد.

رفتارهای مطالعاتی مطلوبی در استان همدان شکل گرفته است

عاطفه زارعی در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم این اداره کل، اجرای برنامه هایی برای افزایش سواد فرهنگی جامعه است، گفت: هفته کتاب فرصت مناسبی را فراهم آورده تا با حضور در جمع اهالی فرهنگ و مطالعه گامی در راستای انجام برنامه های جامعه محور برداریم.

زارعی با اشاره به انتخاب کتابخانه یکی از مفاخر همدان برای رونمایی از پوستر هفته کتاب، ابراز کرد: هدف ما از این اقدام داشتن رویکردی متفاوت و همچنین حضور در جمع مفاخر استان بود.

وی با تاکید بر اینکه اقداماتی در زمینه ترویج کتابخوانی در استان در حال انجام است، عنوان نمود: سعی ما بر این است که با انجام طرح ها و برنامه های مختلف، کتابخوان تربیت کنیم و می توان این نوید را داد که رفتارهای مطالعاتی مطلوبی در استان شکل گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز بابیان اینکه جامعه احتیاجمند آگاهی است، گفت: رشد و توسعه پایدار محصول جامعه ای است که در آن آگاهی وجود دارد و این آگاهی در سایه کتاب خواندن به وجود می آید.

مهرداد نادری فر با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان در راستای توسعه فرهنگ مطالعه اجرا شده است، گفت: اقداماتی از برگزاری نقد کتاب گرفته تا مسابقات کتابخوانی و نشست کتاب خوان در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی انجام می گردد.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه های روستایی در استان همدان عنوان نمود: اقداماتی در راستای برقراری عدالت کتابخانه ای در استان انجام پذیرفته بطوریکه تمام شهرهای استان دارای کتابخانه هستند و کتابخانه عمومی شهر زنگنه نیز در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

میر هاشم میری پژوهشگر، نویسنده و شاعر انقلابی نیز با تاکید بر اینکه احتیاج جامعه امروز تربیت کتابخوان است، گفت: تنوع و تکثر کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی استان همدان مثال زدنی است و در این حوزه هیچ کمبودی در همدان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مادران کتابخوان، بسیار ایده خوب و تاثیر گذاری است که توسط اداره کل کتابخانه های عمومی همدان در حال انجام است، بیان نمود: عادت به مطالعه باید از داخل خانواده شروع گردد و تجربه این را ثابت نموده که والدین نقش بسزایی را در سوق دادن فرزندان به سمت مطالعه کتاب دارند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6205

به "رفتارهای مطالعاتی مطلوبی در استان همدان شکل گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتارهای مطالعاتی مطلوبی در استان همدان شکل گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید