دکمه Dislike به توییتر اضافه خواهد شد

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از مسئولان توییتر در جواب به سؤال یکی از کارشناسان امنیتی گفت این شرکت در حال آنالیز امکان اضافه کردن دکمه دوست نداشتن (Dislike) به شبکه اجتماعی خود است.

دکمه Dislike به توییتر اضافه خواهد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، توییتر یکی از شبکه های اجتماعی معروف دنیا محسوب می گردد که تا به امروز، کاربران بسیاری را در خود جای داده است. توسعه دهندگان این شبکه اجتماعی همواره در حال اضافه کردن قابلیت های جدید به آن هستند تا بتوانند تجربه کاربری را بهبود بخشند و افراد بیشتری را به سوی خود جلب نمایند. به تازگی مسئولان توییتر اعلام نموده اند که احتمالا قابلیت جدیدی به این شبکه اجتماعی اضافه می گردد.

در سال های گذشته، دو قابلیت وجود داشتند که تقریبا همه کاربران از نبود آن ها ابراز نارضایتی می نمایند: یکی نبود گزینه ویرایش و دیگری نداشتن دکمه ای مانند دوست نداشتن (Dislike) برای نشان دادن مخالفت. به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور قرار است یکی از این دو قابلیت به توییتر اضافه گردد و پایان کاربران حداقل به یکی از تقاضاهای خود برسند.

کیوان بیک پور، مدیر محصولات توییتر، در پاسخ به توییت یکی از کارشناسان امنیتی به نام جکی سینگ خاطرنشان کرد که این شرکت مشغول آنالیز امکان اضافه کردن گزینه Dislike به پلتفرم خود است. البته بیک پور به این موضوع اشاره نمود که این قابلیت هنوز جزو اولویت های توییتر نیست و موضوع های مهم تری نیز هستند که شاید زودتر به شبکه اجتماعی مذکور اضافه شوند.

مقاله های مرتبط:

  • نسخه پولی توییتر چه قابلیت های اضافه ای ارائه خواهد داد؟
  • توییتر مشکل نژادپرستانه قابلیت برش تصاویر را برطرف می نماید

اکنون مدتی است که توسعه دهندگان شبکه های اجتماعی کارهایی بیشتری برای مقابله با انتشار اخبار نادرست و رفتارهای نامناسب در بستر خود انجام می دهند. توییتر نیز در حال کوشش است تا بتواند شیوع رفتارهای غیراصولی را کاهش و با استفاده از ابزارهای بهتر و جدیدتر ایمنی کاربران خود را افزایش دهد. همچنین، این شرکت تصمیم گرفته است با هرگونه اطلاعات نادرست مقابله کند که می تواند اثرهای مضر بر کاربران بگذارد.

اگر کمی به کوشش های توسعه دهندگان این شبکه های اجتماعی دقت کنید، متوجه می شوید که اصلاح این مسائل به مراتب مهم تر از اضافه شدن دکمه دوست نداشتن زیر پست ها است. کاربران حرفه ای توییتر می دانند که این شرکت زمان چشمگیری را صرف مبارزه با آزار و اذیت و گسترش اطلاعات نادرست در سیستم عامل خود نموده است. درواقع، این شرکت از سال های گذشته تا به امروز ویژگی های مختلفی را برای حل این دو مسئله ارائه داده است.

اخیرا مسئولان این مجموعه خاطرنشان کردند که بیش از 300 هزار توییت را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات آمریکا برچسب گذاری نموده اند که بعضی از آن ها را دونالد ترامپ منتشر نموده بود. البته ترامپ تنها در این شبکه اجتماعی پست های حاوی اطلاعات نادرست منتشر ننموده و فیسبوک نیز با این رفتار او مقابله نموده است.

اگر به خاطر آورده باشید، مدتی پیش توییتر ایده دکمه Dislike را آزمایش کرد؛ البته این دکمه کاملا به همان روش دکمه دوست داشتن (Like) کار نمی کرد. این شرکت به طور مقطعی این امکان را دراختیار کاربران قرار داد که بتوانند توییت هایی را گزارش نمایند که دوست ندارند. البته در این حالت، سایر کاربران نمی توانستند تعداد کسانی را مشاهده نمایند که از توییت مدنظر خوششان نیامده است.

هنوز تعیین نیست که آیا توییتر در حال آنالیز قابلیتی بهتر از این است یا صرفا میخواهد باردیگر آن را بیازماید و زمان همه چیز را تعیین می نماید. اگر توییتر بخواهد دکمه Dislike را به درستی به شبکه اجتماعی اش اضافه کند، باید از یوتیوب ایده بگیرد؛ زیرا این پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو سال ها است که از این سیستم در زیر هرکدام از فیلم هایش استفاده می نماید. تا آن موقع کاربران صرفا باید از بخش کامنت ها مخالفت خود را با یک پست اعلام نمایند.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 120438

به "دکمه Dislike به توییتر اضافه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکمه Dislike به توییتر اضافه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید