خودروساز گران فروشی می نماید؛ سازمان حمایت هم جوابگو نیست

به گزارش مجله سرگرمی، با وجود پیگیری های مکرر در زمینه افزایش بی رویه قیمت خودرو و گران فروشی بعضی شرکت های خودرویی؛ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه جوابگو نیست. این وضعیت تشدید گران فروشی خودروسازان را به دنبال داشته است.

خودروساز گران فروشی می نماید؛ سازمان حمایت هم جوابگو نیست

به گزارش خبرنگاران، در حدود یک سال گذشته بازار خودرو با التهابات شدیدی روبرو بوده و قیمت ها افزایش بیش از حدی داشته است.

به دنبال رشد شدید قیمت ها بود که زمستان سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود نموده و مصوب کرد خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نیستند، با نرخ پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار عرضه شوند. با این حال رصد بازار خودرو در چند ماهه گذشته نشان می دهد که این دستورالعمل از سوی بعضی از شرکتهای خودرویی رعایت نمی گردد.

در این رابطه در چند ماه اخیر چندین بار گزارش هایی از گران فروش بعضی شرکت های خودروسازی منتشر شد. به طور مثال اعلام شد که شرکت مدیران خودرو تعدادی از محصولات خود را حتی تا 30 میلیون گران تر از نرخ های بازار می فروشد.

مثلاً خودرویی همچون تیگو 7، در شرایطی در بازار با قیمتی در حدود 360 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد که از سوی شرکت مدیران خودرو به قیمت 393 میلیون تومان عرضه شده است.

این موضوع و بعضی دیگر از موارد گران فروشی خودروسازان در روزهای متوالی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شد با این حال هیچ کدام از مسؤولان این سازمان جوابگو نبودند.

شاید همین عدم جوابگویی سازمان حمایت و در دسترس نبودن مدیران آن باعث شده فضا برای گران فروشی خودروسازان فراهم و گران فروشی این شرکت ها علی رغم اطلاع رسانی چندباره رسانه ها، تشدید و تکرار گردد.

نکته جالب توجه در این رابطه آن است که دستورالعمل فروش خودرو به نرخ پنج درصد کمتر از قیمت های حاشیه بازار، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شده و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی این وزارتخانه وظیفه نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل ها را بر عهده دارد؛ با این حال به نظر می رسد این بازو درست کار نمی کند!.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23198

به "خودروساز گران فروشی می نماید؛ سازمان حمایت هم جوابگو نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروساز گران فروشی می نماید؛ سازمان حمایت هم جوابگو نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید