در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ طرز طنز با مقدمه زرویی نصرآباد منتشر می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، صابر قدیمی شاعر گفت: کتاب طرز طنز با مقدمه ابوالفضل زرویی نصر آباد در انتشارات سوره مهر منتشر می گردد.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ طرز طنز با مقدمه زرویی نصرآباد منتشر می گردد

صابر قدیمی شاعر و طنزپرداز در مصاحبه با خبرنگار ، در خصوص کتاب جدیدش گفت: کتاب جدید طرز طنز را به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می کنم.

وی با بیان اینکه این کتاب به بیان ابزارهای بدیعی در شعر طنز معاصر می پردازد,گفت: این کتاب تمهیدات بدیعی در شعر طنز را با تکیه بر شعرهای ایرج میرزا، ابوتراب جلی و ابوالفضل زرویی نصر آباد بیان می نماید.

قدیمی ادامه داد:در کتاب طرز طنز شگرد های بدیعی را مانند اغراق تعریف می کنم سپس مثال هایی برای آن از شعر طنز معاصر می آورم. در این کتاب 1972 نمونه از شعر های بدیعی را ذکر نموده ام و در سرانجام با توجه به نمونه های یاد شده در متن کتاب، تحلیل هایی انجام داده ام.

این شاعر با بیان اینکه زرویی نصر آباد بر کتاب طرز طنز مقدمه ای نوشته است، گفت:کتاب بیش از ده صفحه مقدمه دارد و این مقدمه آخرین اثر استاد زرویی نصرآباد است.

وی ادامه داد: از بین شاعران دوره مشروطه، ایرج میرزا را انتخاب کردیم، چون او به سعدی ثانی شهرت دارد و طنز سعدی در آثارش دیده می گردد. پس از انقلاب هم قطعا ابوالفضل زرویی نصرآباد سرشناس ترین و مهمترین طنزپرداز است به همین دلیل آثار او را برای آنالیز در کتاب طرز طنز انتخاب کردیم. به غیر از ایرج میرزا و ابوالفضل زرویی نصرآباد طنزپردازان زیادی بودند که از جمله آن ها می توان به ابوالقاسم حالت، عمران صلاحی، ابوتراب خسروی، افراشته اشاره نمود، اما بعد از مشورت با زرویی نصر آباد و اسماعیل امینی به این نتیجه رسیدم به دلیل پررنگ بودن عناصر بدیعی در شعر, ابوتراب جلی را برای آنالیز در کتاب طرز طنز انتخاب کنم.

قدیمی در سرانجام گفت: این کتاب بعد از انجام کار های تدوین و حروف چینی منتشر و برای عرضه در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می گردد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8917

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ طرز طنز با مقدمه زرویی نصرآباد منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ طرز طنز با مقدمه زرویی نصرآباد منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید