9 سند همکاری رهاورد سفر غنی به ترکمنستان

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور افغانستان در سفر رسمی به ترکمنستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گسترش همکاری های دوجانبه را آنالیز کرد.

9 سند همکاری رهاورد سفر غنی به ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که در راس یک هیات از مقامات بلند پایه این کشور به عشق آباد سفر نموده است با قربانقلی بردی محمد اف رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار روسای جمهور دو کشور مسائل مهم منطقه و دوجانبه را مورد آنالیز قرار دادند.

بردی محمداف و غنی در ادامه بر گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند.

در این دیدار 9 توافقنامه در زمینه، معاهده مشارکت استراتژیک میان افغانستان و ترکمنستان، یادداشت تفاهم همکاری میان آرشیو ملی افغانستان و انستیتو ملی زبان ترکمنستان، موافقت نامه همکاری های متقابل گمرکی، موافقت نامه خدمات هوایی، یادداشت تفاهم توسعه همکاری ها در عرصه نفت و گاز، یادداشت تفاهم در مورد افزایش صادرات انرژی به هرات، یادداشت تفاهم پیرامون ساختمان خط آهن آقینه- اندخوی، موافقت نامه میان دو کشور در مورد محل عبور بین المللی خط آهن در مرز دولتی میان 2 کشور و دستورالعمل در مورد سازماندهی ارتباط خط آهن به وسیله مرز دولتی افغانستان- ترکمنستان به امضای مقامات ارشد دو کشور رسید.

انتهای پیغام/.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13166

به "9 سند همکاری رهاورد سفر غنی به ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 سند همکاری رهاورد سفر غنی به ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید