پیشنهاد معارضان سودانی برای نحوه اداره کشور در دوره گذار سیاسی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - معارضان سودانی روز پنجشنبه، پیشنهاد خود را برای نحوه اداره کشور در دوره گذار به شورای انتقالی نظامی ارائه دادند که شامل تشکیل شورای ریاست جمهوری، دولت غیرنظامی و مجلس می گردد.

پیشنهاد معارضان سودانی برای نحوه اداره کشور در دوره گذار سیاسی

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، هیاتی از نمایندگان ائتلاف معارضان سودان تحت عنوان ائتلاف آزادی و تغییر از جمله مریم الصادق نماینده حزب ندای سودان، احمد ربیع نماینده گروه اصناف، کمال بولاد نماینده نیروهای اجماع ملی طی پیشنهادی دیدگاه خود را برای نحوه اداره کشور طی مرحله گذار ارائه دادند.

پیشنهاد معارضان سودان شامل موارد زیر می گردد:

1.شورای ریاست جمهوری ازنمایندگان نیروهای انقلابی در کنار نمایندگانی از شورای نظامی تشکیل گردد به نحوی که تصمیمات شورا با حضور همه اعضا و با موافقت دو سوم آنها اتخاذ گردد.

2.یک دولت غیرنظامی تشکیل گردد که اعضای منتخب آن از ویژگی هایی چون صلاحیت، شفافیت، وطن پرستی، استقامت و تخصص برخوردار باشند. این دولت 17 وزارت خانه داشته باشد که زیرنظر نخست وزیر و معاونش اداره گردد. وظیفه شورای وزیران اجرای ماموریت های محول شده به آن در دوره گذار است. اعضای شورای وزیران نیز به طور مشورتی انتخاب گردد.

3.شورای ریاست جمهوری مسئول تشکیل مجلسی 120نفره باشد. 40 درصد از کرسی های آن متعلق به زنان باشد. این شورا بودجه لازم برای مجلس جهت رسیدگی به وضعیت مالی کشور را معین کند.

به گفته منابع آگاه، شورای انتقالی اعلام نموده که در اسرع وقت به پیشنهاد معارضان پاسخ می دهد.

معارضان سودانی با تاکید بر گفت و گوهای عمیق تاکید کردند که اعتراضات مردمی تضمینی برای به نتیجه رسیدن انقلاب است.

شورای انتقالی سودان در پی برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری مخلوع سودان روی کار آمده است.

در پی اعتراض های مردمی در سودان که بیش از چهار ماه پیش ادامه داشت، خاتمه ارتش این کشور در22 فروردین ماه جاری با صدور بیانیه ای برکناری البشیر را پس از 30 سال حکومت، تأیید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت وآمد در این کشور را گفت.

این شورا هشت عضو دارد که شش نفر آنها از افسران ارتش، دو نفر متعلق به نیروهای پلیس و یک تن نیز مربوط به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سودان است.

ژنرال بن عوف وزیر دفاع پیشین سودان گفت که یک شورای انتقالی نظامی به مدت دو سال اداره سودان را برعهده خواهد گرفت و از آن پس حکومتی مردمی بر سر کار خواهد آمد.

خاورم**9329**1590

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20005

به "پیشنهاد معارضان سودانی برای نحوه اداره کشور در دوره گذار سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد معارضان سودانی برای نحوه اداره کشور در دوره گذار سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید