نکسوس 6P و 5X آخرین بروزرسانی نرم افزاری را دریافت کردند

به گزارش مجله سرگرمی، با آخرین بروزرسانی امینیتی ماه نوامبر، گوگل بالاخره از مدت زمانی که عرضه بروزرسانی برای گوشی های نکسوس 6P و نکسوس 5X گارانتی نموده بود، خارج شد. در زمان عرضه، گوگل وعده داده بود این دو گوشی که توسط شرکت های هواوی و ال جی ساخته شده اند، تا دو سال بروزرسانی های بزرگ اندروید و تا سه سال بروزرسانی های امنیتی را دریافت نمایند. حالا سه سال هم به انتها رسید و این یعنی دیگر بروزرسانی برای این دو گوشی عرضه نخواهد شد.

نکسوس 6P و 5X آخرین بروزرسانی نرم افزاری را دریافت کردند

همچنین بروزرسانی بزرگ اندروید برای این دو گوشی در سال گذشته انجام شد و این یعنی خبری از اندروید پای برای این دو گوشی محبوب سال های پیش گوگل نخواهد بود. اندروید اورئو 8.1، آخرین بروزرسانی اندروید است که این دو گوشی دریافت نموده اند و پس از آن تا همین چند روز پیش، بروزرسانی های امنیتی برای آن ها عرضه می شد.

نکسوس 6P و نکسوس 5X در ماه سپتامبر 2015 عرضه شده بودند. به طور کل گوگل دیگر مجبور نیست بروزرسانی نرم افزاری برای این دو گوشی عرضه کند اما آیا ممکن است باز هم شاهد بروزرسانی نرم افزاری برای این دو آخرین بازمانده از نسل نکسوس ها باشیم؟ شاید! اما خب طبیعتا گوگل مجبور نیست دست به چنین کاری بزند.

ماه گذشته شرکت گوگل سومین نسل از گشی های پیکسل را معرفی کرد. سری پیکسل درواقع یکسال پس از نکسوس 6P عرضه شد و درواقع گوگل با این کار قید برند نکسوس را هم زد. این تغییر از نکسوس به پیکسل، از یک جنبه اهمیت داشت و آن این بود که دیگر گوگل خودش مسئول فراوری گوشی هایش بود. از طراحی گوشی های پیکسل گرفته تا توسعه سخت افزار و نرم افزار، همگی به عهده گوگل افتاد و رسما این شرکت وارد کارزار فراوری نمایندگان گوشی های هوشمند شد. در این مسیر گوگل تا حد زیادی هم موفق بوده و باید بگوییم گوگل با نکسوس توانست اندروید را خیلی خوب جا بیاندازد و حالا با سری پیکسل، در حال استفاده از فرصت ایجاد شده است.

آیا شما هم هنوز یکی از گوشی های نکسوس 5X یا نکسوس 6P را استفاده می کنید؟ اگر جوابتان مثبت است، می توانید در انجمن های تخصصی این دو گوشی، به دنبال ROM های جانبی بگردید که اندروید پای را به گوشی شما می آورند. البته حتما مراقب باشید تا مراحل نصب را به درستی طی کنید تا به دستگاه خود آسیب نزنید! درباره این دو گوشی چه فکر می کنید؟ این دو آخرین گوشی های نسل نکسوس بودند و این خبر غم انگیز که دیگر رسما بروزرسانی دریافت نمی نمایند، به معنای انتها عمر این دو گوشی محبوب است.

منبع: GSMArena

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5977

به "نکسوس 6P و 5X آخرین بروزرسانی نرم افزاری را دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکسوس 6P و 5X آخرین بروزرسانی نرم افزاری را دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید