موگرینی: برجام ضامن صلح در منطقه است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، یک روز پس از آنکه مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا خواهان خروج قدرتهای بزرگ اروپایی از توافق هسته ای با ایران (برجام) شد و دولتهای اروپایی را به کوشش برای دور زدن تحریمهای آمریکا متهم ساخت، مقامات اروپا روز آدینه در کنفرانس امنیتی مونیخ مصرانه بر پایبندی خود به توافق هسته ای منعقده با ایران (2015) پافشاری کردند.

موگرینی: برجام ضامن صلح در منطقه است

در همین ارتباط، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به بیش از یکصدتن از سران و مقامات کشورهای دنیا در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با اعلام موضع قاطع اروپا در لزوم پایبندی به توافق هسته ای ایران توضیح داد که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا این توافق را ضامنی مؤثر برای صلح می دانند.

موگرینی در سخنان خود گفت: من باور دارم که اگر این [حمایت] اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس نبود، مطمئناً توافق هسته ای با ایران مدتها پیش منسوخ شده بود. ما هنوز باور داریم که این [توافق] برای امنیت اروپا امری حیاتی و معین نماینده است.

مسئول سیاست خارجی اروپا در ادامه اعلام نمود که اتحادیه اروپا مصمم است تا روند اجرا و پیاده سازی کامل مفاد این توافق را حفظ کند.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز روز آدینه در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام با ایران تأکید کرد که آلمان، فرانسه و انگلیس کوشش می نمایند این توافق را حفظ نمایند؛ زیرا اگر نقض گردد، منطقه را یک گام به رویارویی علنی نزدیک تر می نماید.

این دیپلمات بلندپایه آلمان همچنین گفت که ما تا به امروز با همکاری انگلیس، فرانسه و کل اروپا راههایی برای حفظ ایران در این توافق هسته ای یافته ایم.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12794

به "موگرینی: برجام ضامن صلح در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی: برجام ضامن صلح در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید