سازمان ملی استاندارد مکلف به تهیه استاندارد انواع کود شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با 171 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در در جلسه با اصلاح ماده 9 لایحه حفاظت از خاک موافقت کردند.

سازمان ملی استاندارد مکلف به تهیه استاندارد انواع کود شد

براساس ماده 9 اصلاح گردیده این لایحه، با هدف حفظ و پایداری حاصلخیزی انواع خاک و بهینه سازی فراوری و مصرف انواع کود، آفت کش ها، سموم و بهبوددهنده های رشد گیاه:

براساس بند الف سازمان ملی استاندارد مکلف است که با همکاری وزارت بهداشت و درمان، سازمان حفاظت نسبت به تدوین استاندارد انواع کود، آفت کش ها، سم و بهبود دهنده های رشد گیاه اقدام کند.

همچنین براساس بند ب این ماده، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به تهیه دستورالعمل مصرف انواع کود، آفت کش ها، سم و بهبود دهنده های رشد گیاه در مزارع و واحدهای فراوری کشاورزی، دامی و شیلاتی اقدام کند.

نمایندگان همچنین با اصلاح بند ج ماده 9 این لایحه، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را مکلف کردند با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به معین حدود مجاز باقی مانده انواع کود، آفت کش ها، سموم و بهبوددهنده های رشد گیاه در محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی اقدام کند به گونه ای که محصولات مذکور هیچ گونه تهدیدی برای سلامت انسان نداشته باشد.

همچنین براساس تبصره این ماده، عدم رعایت دستورالعمل ها و مقررات این ماده جرم تلقی می گردد و متخلف علاوه بر جبران خسارت و پرداخت جزای نقدی، تا دو برابر ارزش کالا باید مواد مذکور را جمع آوری، مرجوع و با نظارت وزارت جهاد کشاورزی با هزینه خود معدوم کند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3214

به "سازمان ملی استاندارد مکلف به تهیه استاندارد انواع کود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملی استاندارد مکلف به تهیه استاندارد انواع کود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید