زینب کبری موسوی: در رویای المپیک هستم

به گزارش مجله سرگرمی، بانوی یخ نورد کشورمان گفت: در رویای المپیک هستم و می خواهم در بازی های زمستانی حضور داشته باشم.

زینب کبری موسوی: در رویای المپیک هستم

زینب کبری موسوی درگفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: با آغاز سال 2019 در ورلد کاپ شرکت کردم به فاصله کوتاهی رقابت های قهرمانی دنیا آغاز شد. با توجه به محدود بودن زمان زمستان مسابقات یخ نوردی با فاصله کمی از هم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: رقابت های قهرمانی دنیا کی روف سنگین ترین مسابقه ای بود که برگزار گردید. به دلیل تکنیک های سختی که ورزشکاران باید اجرا می کردند و مسیرهای سخت وسنگین نیز باعث شد تا رقابت سخت باشد به طوری که یخ نوردی که در تمام دوره های طلا می گرفت دراین مسابقه در بخش انفردای دوم شد.

بانوی یخ نورد کشورمان ادامه داد: ما حریفان قدرتمندی را دراین مسابقات داشتیم که مهمترین حریفان ما از فرانسه، کره جنوبی، فنلاند و سوییس است. خوشبختانه توانستیم در مصاف با رقبا پیروز عمل کنیم و عنوان نایب قهرمانی را در بخش تیمی به دست آوردیم.

موسوی یادآورشد: دو سال قبل در رقابت های قهرمانی دنیا به میزبانی فنلاند عنوان سوم را به دست آوردیم که عنوان ارزشمندی بود واعتبار بسیار خوبی برای یخ نوردی ایران بود و سال جاری توانستیم در قهرمانی دنیا روسیه عنوان نایب قهرمانی را از کره ای ها بگیریم که سالها عنوان دار بودند و صندلی خود را ارتقا بدهیم. این در حالی است که رقبای ما با تعداد نفرات بیشتری در مسابقات حضور داشتند.

وی توضیح داد: در رقابت های دنیای کی روف 106 امتیاز را کسب کردم وبا یاری و کوشش ملی پوشان اعزامی به مسابقات عنوان نایب قهرمانی دنیا را به دست آوردیم.

یخ نورد تیم ملی کشورمان گفت: در سالی که گذشت سفرهای زیادی بری تمرین داشتم به همین دلیل نتوانستم درمسابقات کشوری شرکت داشته باشم. اما با توجه به نتایجی که در مسابقات بین المللی داشتم در ترکیب تیم ملی قرار گرفتم. باتوجه به تجربه ای که در اعزام هایم به مسابقات قهرمانی آسیا و دنیای به دست آورده ام، مسئولیت بیشتری برعهده داشتم.

زینب کبری موسوی مطرح نمود: سال جاری در رقابت های ورلد کاپ فرانسه شرکت کردم. با هدف کسب بهترین عنوان راهی این رقابت ها شدم. در مرحله مقدمانی نتایج خوبی را هم کسب کردم. تمامی رقبای اصلی ام نیز در این مسابقات حضور داشتند با کسب رتبه دوم به فینال راه یافتم اما در فینال متاسفانه به دلیل ضعفی که همواره دارم و آن برمی شود به نداشتن دیواره تخصصی برای تمرین نتوانسنم عنوان بهتری از پنجمی کسب کنم.

وی گفت: رشته یخ نوردی بسیار سخت است و به همین دلیل علاقه خاصی به این رشته دارم، البته پس از این که یخ نوردی در لیست بازی های المپیک قرار نگرفت تصمیم گرفتم از این رشته دور شوم اما به واسطه همان علاقه و عشقی که به این رشته وسختی های یخ نوردی دارم باعث شد کماکان فعالیتم را ادامه بدهم. دراین میان رشته های دیگری را هم امتحان نموده ام سال 2017 درترکیب تیم دراگون بت حضور داشتم و عازم مسابقات شدم. ورزش های دیگری مثل صخره نوردی، دوومیدانی و بدنسازی نیز کار می کنم.

ملی پوش تیم یخ نوردی گفت: با توجه به این که سال 2022 یخ نوردی جزو رشته های المپیک زمستانی نیست روحیه یخ نوردان کمی ضعیف شد اگرچه رقبا همچنان با قدرت هستند. رویای من هم حضور در المپیک است حالا با یخ نوردی نشد با رشته ای دیگر. سه سال فرصت دارم و دراین مدت باید کوشش کنم تا دررشته ای دیگر سهمیه المپیک را کسب کنم و به رویایم برسم.

زینب کبری موسوی اضافه کرد: سال 98 سفرهای زیادی دارم که از اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. تمرین روی دیوارهای یخ نوردی، سنگ نوردی نوردی و جامپ در کشورهای فرانسه اسپانیا و کانادا را برنامه ریزی نموده ام. در نهایت برای تمریناتم جهت آماده سازی برای رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی به کشورروسیه می روم . فدراسیون کوه نوردی هزینه رقابت های قهرمانی آسیا قهرمانی دنیا را می دهد اما برای حضور در تورنمنت ها و برگزاری اردوها تامین هزینه هایم به وسیله اسپانسرها و جوایزی که دریافت می کنم تامین می شود. تجهیزاتی که برای تمرین می خواهم سنگین است که به وسیله حامی اقتصادی ام تامین می کنم.

وی گفت: وضعیت اقتصادی آنچنانی ندارم اما لذت بردن از تمرین، مسافرت و کسب تجربه برایم از هر چیزی مهمتر است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16758

به "زینب کبری موسوی: در رویای المپیک هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زینب کبری موسوی: در رویای المپیک هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید