روزی که جشن قهرمانی در خانه رقیب گرفته شد

به گزارش مجله سرگرمی، ریورپلاته با وجود تساوی برابر بوکاجونیورز قهرمان لیگ آرژانتین شد و جشن قهرمانی را در زمین رقیب قدیمی اش برگزار کرد.

روزی که جشن قهرمانی در خانه رقیب گرفته شد

به گزارش خبرنگاران، سه هفته به انتها لیگ آرژانتین باقی مانده بود و ریور پلاته با پنج امتیاز بیشتر نسبت به سن لورنسو آلماگرو صدرنشین بود. ریور در آن موقع از خط حمله فوق العاده ای بهره می برد که از مونیوس، مورنو، پدرنرا، لابرونا و لوستائو تشکیل می شد. در رده های پایه بازیکنی همچون آلفردو دی استفانو در حال رشد بود. همچنین بازیکنان دیگری مانند پیپو روسی و تارسان کاریسو حضور داشتند با این حال هنوز در برای تیم نخست به میدان نرفته بودند. ریور در آن روز (هشتم نوامبر 1942) باید به مصاف رقیب قدیمی اش یعنی بوکاجونیورز می رفت و در بومبونرا مهمان بود. ریور در بوکا به وجود آمده بود اما با گذشت زمان به یک محله ثروتمند یعنی پارک پالرمو نقل مکان کرد. پس از آن به میوناریوس مشهور شد. طرفداران بوکا از این تیم متنفر شدند و این تنفر تا به امروز ادامه دارد. سرمربی ریور رناتو سسارینی بود و در آن روز بهترین ترکیب را به میدان نفرستاد. هنوز هم در آرژانتین درباره این انتخاب صحبت می گردد. ریور با ترکیب باریوس، واگی، فرریرا، یاکونو، رودولفی، راموس، دئامبروسی، مورنو، پدرنرا، لابرونا و لوستائو به میدان رفت. یکی از غایبان بزرگ در آن روز مونیوس بود.

از طرفی سن لورنسو در زمین بانفیلد بازی می کرد. این تیم در شروع دو گل دریافت کرد تا بازی دو بر صفر گردد. در آن موقع رادیو ها نتایج دیگر بازی ها را بازگو می کردند. در بومبونرا شرایط برای ریور بد پیش می رفت. آن ها برابر تیمی بازی می کردند که در خط حمله از بازیکنانی همچون بویه، النا، سارلانگا، گاندوبا و امائل بهره می برد. گاندولا در دقیقه 26 گلزنی کرد و توانست در دقیقه 44 دبل کند. ریور در حالی به رختکن رفت که دو بر صفر بازی را باخته بود. خبر رسید که سن لورنسو یکی از گل ها را جبران نموده است. اگر این تیم مساوی می کرد ریور را به برد مجبور می کرد اما اگر شکست می خورد ریور تنها به یک تساوی احتیاج داشت تا قهرمانی اش را در زمین بوکا جشن بگیرد.

کمی پس از شروع نیمه دوم پدرنرا یک گل فوق العاده به ثمر رساند و طرفداران کمی بعد متوجه شدند بانفیلد گل سوم را برابر سن لورنسو به ثمر رسانده است. بر این اساس ریور هنوز هم به تساوی احتیاج داشت. در دقیقه 71 پرتاب یک شی به زمین باعث شد یاکونو به شدت آسیب ببیند. او در نهایت تعویض شد. ریور مجبور شد 10 نفره به کار خود ادامه دهد. لابرونا 9 دقیقه بعد شروع گر حمله ای شد که بازی را به تساوی رساند. او به جلو پیش رفت و امائل، ساراگا و لاساتی را پشت سر گذاشت. سپس توپ را به لوستائو داد و این بازیکن به سمت دروازه ضربه زد. استرادا، دروازه بان بوکا توپ را دفع کرد و در برگشت پدرنرا گل مساوی را به ثمر رساند تا بازی دو بر دو گردد. این نتیجه برای ریور کافی بود چون سن لورنسو نتوانست گل دیگری در بانفیلد به ثمر برساند و سه بر یک بازنده شد. ریور با 6 امتیاز بیشتر در حالی قهرمان شد که دو هفته به انتها بازی ها باقی مانده بود. آن ها قهرمان از بومبونرا بازگشتند و به عقیده اکثر طرفداران قدیمی بهترین روز تاریخ باشگاه بود.

ریور در حالی قهرمان لیگ شد که در 30 بازی 46 امتیاز به دست آورد. 20 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت و در 6 دیدار مساوی کرد. همچنین در چهار بازی مغلوب گردید. بازیکنان این تیم 79 گل به ثمر رساندند و تنها 37 بار دروازه شان باز شد. ریور نسبت به دیگر تیم های حاضر گل کمتری ریافت نموده بود. برترین گلزن این تیم پدرنرا بود که 23 بار دروازه حریفان را باز کرد. پس از او لابرونا با 15 و مورنو با 10 گل قرار داشتند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6107

به "روزی که جشن قهرمانی در خانه رقیب گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی که جشن قهرمانی در خانه رقیب گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید