در انتظار واکنش تند و جدی فدراسیون فوتبال: تبانی در لیگ دو

به گزارش مجله سرگرمی، به یک تیم پاداش می دهند که مقابل یک تیم مدعی صعود محکم بازی کند و همین تیم پاداش گیرنده و پاداش دهنده هفته بعد مقابل هم بازی می نمایند. این اگر اسمش اقدام به تبانی نیست، چه نام دارد؟

در انتظار واکنش تند و جدی فدراسیون فوتبال: تبانی در لیگ دو

در فضای فوتبال ایران اخبار شوک آور کم به گوش نمی رسد، اما گاهی مواردی فاش می شود که با هیچ متر و مقیاسی قابل توجیه و چشم پوشی نیست و از آن دست مواردی است که باید به شدت آنالیز و مجازات شود. نمونه اش به سال نود و دو بر می شود که شهرداری تبریز پس از صعود از لیگ یک به برتر، به دلیل تبانی و زد و بندهای غیراخلاقی مجددا به لیگ پایین تر فرستاده شد و با عوامل این حرکات زشت برخورد جدی کردند.

کم و بیش از این دست خبرها می شنویم، تا اینکه به تازگی یکی از سایت های خبری که به طور ویژه اخبار لیگ های پایین تر را پوشش می دهد، پرده از یک تبانی تازه و البته دستگیری بازیگران این سناریوی شرم آور برداشت. عین خبر منتشر شده روی خروجی سایت دی اسپورت به شرح زیر است:

رقابت های لیگ دسته دوم به هفته های انتهای خود نزدیک می شود و تیم های مدعی رقابت تنگاتنگی با یکدیگر در بالای جدول دارند تا با کسب مقام اول به صورت مستقیم به لیگ یک راه یابند. به همین دلیل بعضی از تیم ها برای هموار کردن راه خود در کسب نتایج لازم در بازی های حساس دست به کارهای غیراخلاقی و غیر حرفه ای زده و زد و بندی را با بازیکنان و کادر فنی حریف خود انجام داده و قرار بر تبانی در بازی می گذارند.

در هفته جاری نیز سرپرست و تدارکات یکی از تیم های مدعی صعود شب قبل از بازی حساس با یکی از بازیکنان تیم حریف قرار ملاقات گذاشته و در این ملاقات حضوری به وی پیشنهاد تبانی در این بازی حساس را می دهند که با هوشیاری کامل این بازیکن مکالمه آنها ضبط و در اختیار مسئولین باشگاه خودی و مراجع قضایی قرار می گیرد و در حالی که فردای آن روز در یکی از میادین ورزشی قرار ملاقات حضوری مجدد را ترتیب داده بودند، آقای سرپرست و تدارکات تیم مدعی با همکاری باشگاه با مراجع قضایی توسط ماموران انتظامی دستگیر می شوند.

با کمی کنکاش و پرس و جو آگاه شدیم که از این دست اخبار مدتی بود که حول و حوش تیم مورد نظر شنیده می شد اما به دلیل دشواری در تهیه مدارک قابل استناد، پیگیری آن سخت به نظر می رسید. به طور نمونه این تیم برای تیم هایی که روبروی رقیب جدی اش به میدان می رفتند بابت متوقف کردن شان پاداش در نظر می گرفت، شاید در وهله اول این مورد چندان عجیب و غریب به نظر نرسد اما با در نظر دریافت این نکته که تیم پاداش گیرنده در هفته بعدی اش طبق برنامه بازی ها باید به مصاف همین تیم مورد نظر برود، جای هزار بحث و تردید باقی می گذارد. یکی از این ماجراها را برای شرح بیشتر پرونده برای تان بازخوانی می کنیم: یکی از تیم های حاشیه دار این فصل با سابقه دارا بودن بازی نیمه تمام، می بایست در خانه به عنوان تیم میزبان به مصاف رقیب این تیم مورد نظر می رفت. در طول بازی سرمربی و بعضی از اعضای تیم میزبان به شدت اقدام به جوسازی، توهین و فحاشی به تیم مهمان نموده وحتی کاپیتان این تیم که بازیکن محروم تیمش در این بازی بود با لباس شخصی و با کارت یکی از عوامل تیم به طور غیر قانونی و حیرت آوری روی نیمکت تیمش حضور یافت و در طول بازی اقدام به توهین، فحاشی و حتی درگیری در انتها بازی کرد و در نهایت با اتلاف وقت و مختل کردن پیاپی جریان بازی انتها به هدف خود که متوقف کردن حریف بود رسیدند. در انتها بازی و پس از مدت های طولانی که از مشکل پول ندریافت اعضای این تیم می گذشت، مبلغی به عنوان پرداختی میان اعضای این تیم توزیع می شود. هفته بعد این تیم باید به خانه تیم مورد نظر (تیم تبانی نماینده) می رفت. در کمال تعجب سرمربی و کاپیتان و چند تن از بازیکنان اصلی این تیم از سفر و همراهی تیم خود خودداری نموده و تیم شان را در آن بازی حساس جا گذاشتند و در نهایت هم متحمل شکست سنگینی شدند.

بعد از این اتفاق کانال و صفحه رسمی خود آن باشگاه پیرامون این موضوع نوشت (از نوشتن اسامی معذوریم): بوی خیانت در تیم ... . تیم ما امروز در حالی بازی را به تیم ... واگذار کرد که چندین مهره اصلی خود را به طرز مشکوکی همراه نداشت. بازیکنانی نظیر ... (چهار بازیکن) که تا آخرین لحظه قرار بود تیم را به مقصد .... همراهی نمایند به طرز مشکوکی از همراهی تیم خودداری کردند. البته غیبت عجیب آقای سرمربی و کاپیتان تیم هم جای سوال دارد. این در حالی است که هفته گذشته با پیگیری قائم مقام و یاری شخص مدیر عامل بخش از طلب این بازیکنان پرداخت شده بود! حال باید دید عکس العمل مدیریت و طرفداران باشگاه ... چیست؟

این عین نوشته صفحه رسمی خود باشگاه است و البته چند روز بعد از این واقعه سرمربی این تیم از کار برکنار شد.

این ماجراها گوشه ای از موارد رو شده از اقدامات غیر اخلاقی تیم مدعی مورد نظر است و کنکاش و آنالیز های بیشتر و کامل را بر عهده متولیان، اعم از کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می گذاریم و بی صبرانه منتظر واکنش و البته برخوردهای جدی در قبال تخلفات این پرونده می نشینیم.

9

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15987

به "در انتظار واکنش تند و جدی فدراسیون فوتبال: تبانی در لیگ دو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتظار واکنش تند و جدی فدراسیون فوتبال: تبانی در لیگ دو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید