خرید 165 هزار تن گندم از کشاورزان رزنی، 14 مرکز خرید فعال است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - گروه استان ها: بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان رزن در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند و افزایش فراوری محصولات کشاورزی با رونق سفره کشاورزان این شهرستان ارتباط مستقیم دارد.

خرید 165 هزار تن گندم از کشاورزان رزنی، 14 مرکز خرید فعال است

از طرفی سال جاری با افزایش بارش ها و نزولات آسمانی شاهد افزایش فراوری محصول استراتژیک گندم در شهرستان رزن بوده ایم به طوری که سال جاری رکورد فراوری گندم در شهرستان رزن زده شد.

بر همین اساس و ازآنجایی که گندم یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی است که تأمین آن با امنیت غذایی جامعه پیوند حساس و نزدیکی دارد از چند ماه گذشته تمهیدات لازم برای خرید گندم کشاورزان اندیشیده گردیده به صورتی که از پیش بینی محل های خرید گندم تا تأمین دستگاه های برداشت این محصول و سوخت این دستگاه ها تا کشاورزان هیچ گونه دغدغه ای در رابطه با برداشت و فروش این محصول نداشته باشند.

84 هزار هکتار زیر کشت گندم رفت

در همین راستا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به سطح زیر کشت گندم در شهرستان رزن گفت: طی سال زراعی گذشته بیش از 74 هزار هکتار گندم دیم و بیش از 10 هزار هکتار گندم آبی در شهرستان رزن کشت گردیده است.

محمود فتحی بابیان اینکه سال جاری به علت افزایش نزولات آسمانی به ویژه در فصل بهار افزایش فراوری گندم را شاهد بودیم، گفت: همت کشاورزان و از طرفی افزایش نزولات آسمانی دست به دست هم داد تا سال جاری محصول باکیفیتی در شهرستان رزن فراوری گردد.

محمود فتحی بابیان اینکه میانگین برداشت گندم درکشت دیم از 2 تا 2.5 تن و میانگین برداشت گندم آبی تا 5 تن در هکتار نیز می رسد؛ گفت: شهرستان رزن در فراوری گندم مقام نخست استان همدان را دارد.

فراوری بیش از 185 هزار تن گندم در شهرستان رزن

وی از فراوری بیش از 185 هزار تن گندم در شهرستان رزن اطلاع داد و گفت: این میزان گندم فراوریگردیده معادل 30 درصد گندم استان همدان است.

وی بابیان اینکه فراوری 185 هزار تن گندم در شهرستان رزن بی سابقه است، گفت: از این میزان گندم فراوریگردیده بیش از 165 هزار تن توسط اداره تعاون روستایی و سیلوی گندم شهرستان رزن خریداری گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن بابیان اینکه گندم فراوریگردیده دارای بهترین کیفیت و بدون آفت سن زدگی است؛ اضافه نمود: سال جاری برای تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید اطلاعات بیش از 11 هزار بهره بردار بخش خصوصی در سامانه پهنه بندی ثبت گردیده است.

فتحی همچنین از فراوری بیش از 30 هزار تن جو در شهرستان رزن اطلاع داد و اضافه نمود: سطح زیر کشت جو در سال زراعی 96- 97 بیش از 8 هزار هکتار بود که از این میزان 5 هزار و 200 هکتار جوی آبی و 2 هزار و 800 هکتار جوی دیم بوده است.

رئیس تعاون روستایی شهرستان رزن نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تا امروز بیش از 147 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن توسط تعاون روستایی خریداری گردیده است.

50 درصد مطالبات گندم کاران پرداخت گردیده است

رضا وثاقتی از خرید بیش از 147 هزار تن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان شهرستان رزن توسط اداره تعاون روستایی این شهرستان اطلاع داد و گفت: 50 درصد مطالبات گندم کاران پرداخت گردیده است.

وی با عنوان اینکه 60 درصد گندم حمل گردیده معادل 80 هزار تن توسط 14مرکز خریدی که توسط اداره تعاون روستایی شهرستان رزن پیش بینی گردیده، خریداری گردیده است، گفت: با پر شدن انبارهای مراکز خرید گندم، گندم های جمع آوری گردیده به سیلوها انتقال داده شد.

وثاقتی اظهار کرد: گندم خریداری گردیده با توجه به کیفیت و میزان سن زدگی که توسط کارشناسان اتحادیه تعاون روستایی که در مراکز خرید حضور دارند موردسنجش و ارزیابی قرارگرفته و قیمت نهایی آن نیز بر این اساس مشخص می گردد.

سال گذشته 114 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری گردیده بود

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با اشاره به اینکه سال گذشته 114 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری گردیده بود، مطرح کرد: شهرستان رزن در سال گذشته رتبه نخست استان در خرید تضمینی گندم را داشته است.

وی از پرداخت 50 درصد از مطالبات کشاورزان که اطلاعات خرید آن ها در سامانه ثبت گردیده است اطلاع داد و اضافه نمود: مابقی مطالبات نیز به مرور به حساب کشاورزان پرداخت می گردد.

مهدی از کشاورزان رزنی که درزمینهٔ کشت گندم فعال است در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پیش بینی مراکز خرید گندم در مناطق مختلف شهرستان موجب گردیده تا در کمترین زمان گندم به سیلوها منتقل گردد.

وی ضمن گلایه از نحوه پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: به عنوان فردی که درآمد خود را از طریق کشاورزی به ویژه گندم تأمین می نماید با پرداخت نشدن همه پول گندم با مشکلاتی روبرو گردیده ام و از دولت تقاضا دارم در اسرع وقت تمام مطالبات گندم کاران پرداخت گردد.

وی بابیان اینکه نباید اجازه داد دلالان به بازار خریدوفروش گندم وارد شوند، گفت: ثبت نام در سامانه نظام نوین ترویج تنها شرط خرید گندم از کشاورزان است...

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1268

به "خرید 165 هزار تن گندم از کشاورزان رزنی، 14 مرکز خرید فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 165 هزار تن گندم از کشاورزان رزنی، 14 مرکز خرید فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید