توضیحات وزیر علوم درباره آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در صفحه اینستاگرام خود یک نقل قول ناقص از طرف وی توسط دبیرخانه ستاد نقشه جامع علمی کشور را به توضیح زیر اصلاح کرد.

توضیحات وزیر علوم درباره آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری

در روزهای اخیر خبری توسط دبیرخانه ستاد نقشه جامع علمی کشور منتشرشده و در اختیار برخی از خبرگزاری ها نهاده شد که در مورد اشتغال 90 درصدی دانش آموخته های دوره دکتری و اشتغال 70 درصدی دانش آموخته های دوره کارشناسی ارشد بود که باید دراین رابطه مطالبی را بیان کنم.

در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور بحثی مربوط به آمار اشتغال فارغ التحصیلان سال های گذشته مطرح بود و گزارشی که وزارت علوم ارائه داد. صرفا معرفی یک روش بود که طی آن با دریافت اطلاعات مربوط به دانش آموخته های چندین دانشگاه دولتی کشور و با استفاده از کد ملی آنها و استعلام از سازمان بیمه ای مختلف در کشور معین می شد که چه تعداد این افراد حق بیمه پرداخت می نمایند.

براین اساس، اطلاعات بیان شده حاصل آماری بود که برای این روش بکارگرفته شده بود و نتایج در جلسه تنها به منظور معرفی روش مطرح شد.

واضح است که نمونه استفاده شده در آنالیز مذکور با وضعیت تمامی فارغ التحصیلان انطباق ندارد زیرا تمامی آمار هر گروه آنالیز نشده است.

ضمنا تراکم عدم اشتغال دوره های دکتری مربوط به فارغ الحصیلان چند سال گذشته است و دوره های قدیمی تر شاغل شده اند این جلسه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و هیچ قرار مصاحبه ای وجود نداشت که من رسما خبری برای اطلاع عموم اعلام نموده باشم.

به گزارش خبرنگاران، اخیرا ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خبری بیان کرد که وزیر علوم در جلسه 110 این ستاد عنوان نموده است که حدود 50 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی شاغل هستند و در مقطع کارشناسی ارشد این عدد به 70 و در مقطع دکتری این عدد به 90 بالغ شده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5032

به "توضیحات وزیر علوم درباره آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزیر علوم درباره آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید