تصاویر حرارتی منشا ماه مریخ را معین می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در حال حاضر پژوهشگران اطمینان ندارند که ماه یادشده سیارکی است که به علت قدرت جاذبه کره مریخ به دام آن افتاده یا شکل گیری آن حاصل تصادم میان کره مریخ و شیء دیگری در منظومه شمسی است.

تصاویر حرارتی منشا ماه مریخ را معین می نماید

فوبوس که شعاع آن در حدود 11 کیلومتر است، ابعاد بزرگی ندارد. اما فاصله آن با مریخ در هر قرن 1.8 متر کمتر می شود. انتظار می رود فوبوس در حدود 50 میلیون سال دیگر به مریخ برخورد نموده و عمر آن به سرانجام برسد. همچنین ممکن است فشار جاذبه مریخ قبل از برخورد فوبوس به سطح این سیاره به عمر آن سرانجام دهد.

تصاویر حرارتی جدید فوبوس که توسط فضاپیمای اودیسه مریخ 2001 تهیه شده، نشان دهنده گرمای شدید مرکز آن و سرمای نسبی کناره های این قمر مریخ است. ستاره شناسان می گویند تجزیه و تحلیل دقیق این عکس ها معین خواهد نمود فوبوس از چه موادی تشکیل شده و بر همین اساس می توان به نحوه شکل گیری سیاره یادشده پی برد. وجود فلزات و مواد معدنی مختلف در این قمر نشان دهنده میزان گرما و نیز سر منشأ هر یک از آنها خواهد بود.

قرار است تا سال 2024 یک فضاپیمای رباتیک دیگر بر روی سطح قمر فوبوس فرود آید. این فضاپیما که Martian Moons eXploration (MMX) نام دارد، پس از اتمام مأموریت در سال 2029 به زمین بازمی شود.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23073

به "تصاویر حرارتی منشا ماه مریخ را معین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر حرارتی منشا ماه مریخ را معین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید