تا سال 1400 باید 30 درصد امور از محل درآمدهای دانشگاه اداره گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون پشتیبانی ومنابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس توضیح داد: بر اساس برنامه تحول دانشگاه تا سال 1400 باید 30 درصد امور دانشگاه از محل درآمدهای دانشگاه اداره گردد و ما باید به سمت درآمدزایی حرکت کنیم و این درآمدزایی نیز باید با پژوهش هایی در راستای حل مسائل کشور وجامعه صورت گیرد.

تا سال 1400 باید 30 درصد امور از محل درآمدهای دانشگاه اداره گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر موسوی در جلسه شورای اداری و مالی دانشگاه تربیت مدرس که با حضور معاون پشتیبانی و منابع انسانی، مدیر امور اداری، مدیر مالی، مدیر تشکیلات و بهبود روشها ، مسئول بودجه و معاونان اداری و مالی دانشکده ها برگزار گردید ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امید است با همفکری و مشارکت و پیگیری همه معاونان اداری و مالی دانشکده ها به اهداف مورد نظر دست یابیم. دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی، محل تفکر و اندیشه و تضارب آرا است و جایی است که باید برای مسائل راهکار ارائه کند.

وی گفت: از ابتدای آغاز خدمتم به عنوان معاون پشتیبانی دانشگاه، جلسات حضوری با هیأت رییسه و مدیران گروه های تمام دانشکده ها برگزار کردم و سیاست ها و اهداف این معاونت را اعلام نمودم. سیاست ها در حوزه اداری و مالی دانشگاه سیاست های شفاف و روشنی است. ما باید تسهیل گر باشیم و فرآیندهای زائدی در حوزه اداری و مالی دانشکده ها و ستاد داریم که این امر انگیزه ها را از بین می برد و سیستم را فرسوده می نماید. بازنگری ساختار و فرایندها و تشکیلات تفصیلی در حال اجرا است و ما باید در فرآیندهایمان بازنگری اساسی انجام دهیم.

دکتر موسوی با تاکید بر اینکه هیچ گونه جذب نیرو تحت هیچ عنوانی نباید در دانشگاه صورت گیرد توضیح داد: نسبت تعداد کارمند به اعضای هیات علمی باید یک به یک باشد که این نسبت در دانشگاه بدون احتساب نیروهای شرکتی، یک و نیم به یک است. ما باید پایش و پالایش نیروی انسانی را در دانشگاه انجام دهیم و نیروی انسانی از بخش هایی که انباشت نیرو داریم به بخش هایی که دچار کمبود نیرو هستند منتقل گردد. نیروی انسانی ناکارامد برای دانشگاه مانند سم مضر است. ما به نیروی چابک و کارامد نیاز داریم تا بتواند امور دانشگاه را به خوبی پیش ببرد و پرداخت خوبی هم از سوی دانشگاه به او صورت گیرد که مجبور به انتخاب شغل دوم نگردد.

معاون پشتیبانی ومنابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: در حال حاضر شکافی میان کارمندان، اعضای هیات علمی و هیات رییسه و مدیران دانشگاه وجود داردکه آفتی برای دانشگاه است. ما سه رکن در دانشگاه داریم که شامل کارمندان، دانشجویان و اعضای هیات علمی می باشد و همه عضو یک خانواده ایم و باید با دانستن صندلی خود وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی بر لزوم صرفه جویی و کم کردن هزینه ها در دانشگاه تاکید نمود و گفت: ما می توانیم برای پیشبرد برخی از امور به ویژه در آزمایشگاه ها از نیروی کار دانشجویی استفاده کنیم که هزینه کمتری برای دانشگاه خواهد داشت.

دکتر موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری امور رفاهی و امور بیمه ای کارکنان اشاره نمود وگفت: ما طی مذاکراتی با بیمه، توانستیم بیمه ای با شرایط بسیار مطلوب را برای کارکنان در نظر بگیریم که قرارداد آن به زودی امضا می گردد. در بحث مسائل رفاهی کارکنان و اعضای هیات علمی نیز ضعف های زیادی وجود دارد که درصددیم با برطرف آنها ، حس تعلق سازمانی را به کارکنان وخانواده های آنان بدهیم که بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: خرید اقلام کلان دانشگاه مانند کامپیوتر، تونر، کاغذ و ... در دانشگاه متمرکز می گردد تا به قیمت یکسان و مناسب برای تمام واحدها خریداری گردد. دکتر موسوی توضیح داد: بر اساس برنامه تحول دانشگاه تا سال 1400 باید 30 درصد امور دانشگاه از محل درآمدهای دانشگاه اداره گردد و ما باید به سمت درآمدزایی حرکت کنیم و این درآمدزایی نیز باید با پژوهش هایی در راستای حل مسائل کشور وجامعه صورت گیرد.

معاون پشتیبانی ومنابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس در سرانجام گفت: بودجه سال آتی دانشگاه را به دو صورت وضع مطلوب و انقباضی می بندیم تا در شرایط سخت نیز بتوانیم با بودجه انقباضی دانشگاه را اداره کنیم.

در ادامه غلامرضا خاکسار مدیر امور مالی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت تصفیه حساب مالی واحد ها تاکید نمود: با برطرف برخی از مسائلی که در نرم افزار دوران وجود داشت توانستیم بدهی و میزان تصفیه حساب واحدهای دانشگاه را آنالیز و رصد کنیم که با توجه به ابلاغی که به واحدهای بدهکار داده گردیده است در صورت عدم تصفیه حساب، اسناد ضمیمه گردیده و به دیوان محاسبات ارجاع می گردد.

وی گفت: با تصویب آیین نامه تن خواه در هیات ریسه دانشگاه بسیاری از این مسائل به حداقل خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه محمد خجسته سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گزارشی از نحوه بودجه ریزی سال 98 دانشگاه ارائه کرد و گفت: طی چند سال اخیر بودجه اختصاص یافته به دانشگاه ها از سوی سازمان برنامه و بودجه بر اساس میزان هزینه ها پرداخت نمی گردد بلکه بر اساس مدلی بودجه دانشگاه مشخص می گردد که این مدل شامل تعداد سرانه دانشجویی است که شامل اعضای هیات علمی و رتبه آنها نیز می گردد که مشخص نماینده بخشی از بودجه است و بخشی نیز شامل شاخص های عملکردی و شاخص های کیفی است.

وی در ادامه از معاونان اداری و مالی دانشکده ها خواست تا فرم های مربوط به اطلاعات دانشکده ها را تکمیل نمایند تا در سرانجام مهر ماه بودجه دانشگاه آماده و به سازمان برنامه و بودجه ارجاع گردد.

در سرانجام معاونان اداری و مالی دانشکده ها به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص امور مالی، رفاهی، بودجه و ... پرداختند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4266

به "تا سال 1400 باید 30 درصد امور از محل درآمدهای دانشگاه اداره گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا سال 1400 باید 30 درصد امور از محل درآمدهای دانشگاه اداره گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید