اظهارات لاوروف درباره اینستکس و هشدار درباره عواقب اقدامات آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد تا به حال فقط چند میلیون دلار پرداخت به وسیله مکانیزم محاسبات بین اتحادیه اروپا و ایران موسوم به اینستکس اجرا شده که در واقع ناچیز و هیچ است.

اظهارات لاوروف درباره اینستکس و هشدار درباره عواقب اقدامات آمریکا

لاوروف گفت: فعلاً اینستکس فقط می تواند به تحویل کالاهای انسانی همچون مواد غذایی و دارو خدمات ارائه دهد که بدون این هم آمریکاییان آنها را کالاهای ممنوعه اعلام نکرده اند. طوری که در دیدار با مارکوس ادر نماینده اتحادیه اروپا در روسیه آگاه شدم تا به حال چند میلیون دلار پرداخت از این طریق صورت گرفته است. البته این رقم در مقایسه با تعهدات شرکای ایران در چارچوب برجام که خریداری بدون ممانعت نفت ایران و حواله بدون مانع پرداخت های مربوط به بهای این ماده انرژی زا را در نظر می گیرند، هیچ است.

لاوروف همچنین در مصاحبه ای با Argumenty i Fakty daily با اعلام هشدار درباره عواقب اقدامات ضد ایرانی آمریکا گفت: روسیه هشدار می دهد که بازی قدرت نمایی آمریکا علیه ایران می تواند وضعیت خطرناکی را در منطقه به وجود آورد که مسئولیت عواقب فاجعه آمیز آن تنها بر عهده واشنگتن خواهد بود.

وی گفت: سیاست خارجی روسیه چند جانبه است و در آن اصلی به نام دوستی علیه کشور ثالث وجود ندارد. روسیه در تماس های خود با رهبران همه کشورهای منطقه بدون تغییر بر لزوم مشارکت برای یافتن راهکار صلح آمیز مسائل به وجود آمده و خودداری از روش های زورمدارانه و نظامی و تهدید برای استفاده از این روش ها تاکید می نماید.

لاوروف یادآور شد: افزایش کنونی وخامت اوضاع در منطقه نتیجه خطی مشی ضدایرانی و تحریک آمیز آمریکا و بعضی متحدانش است. در واشنگتن بازی قدرت نمایی به راه افتاده و اقداماتی با هدف بی اعتبار کردن تهران و متهم کردن این کشور به تمامی مسائل موجود در منطقه انجام می گردد. این وضعیت بسیار خطرناک است و مسئولیت عواقب فاجعه آمیز احتمالی آن تنها بر عهده دولت آمریکاست.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32543

به "اظهارات لاوروف درباره اینستکس و هشدار درباره عواقب اقدامات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات لاوروف درباره اینستکس و هشدار درباره عواقب اقدامات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید